تعمیرات و سرویس کاری تجهیزات گرمایشی و سرمایشی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

در تقریباً 80 سال کارکرد، تکنسین های ما در زمینه تعمیرات پکیج سهم خود را از مشکلات گرمایشی دیده اند. برای آشنایی شما با دلیل مشکلات رایج پکیج های گرمایشی خانه، 10 مورد از رایج ترین خرابی های گرمایشی را شمارش می کنیم (با چند راه حل):

1- عدم نگهداری. خواه بخاری گازی باشد یا کوره، این وسایل تهویه مطبوع اغلب زمانی که صاحبان خانه فهرست کارهای معمول خود را انجام می دهند، مورد توجه قرار می گیرند. فقدان تعمیر و نگهداری می‌تواند باعث سطح آسایش ضعیف، تعمیرات و/یا تعویض‌های زودهنگام و هزینه‌های بیشتر انرژی شود. اگر می‌خواهید بیشتر مشکلات گرمایشی شما از بین برود، برای بازدید از یک متخصص لوله بازکنی تهران کمک بگیرید.

2- مشکل در چراغ پیلوت یا کنترل جرقه. سیستم های گرمایش مدرن معمولاً یکی از دو نوع سیستم جرقه زنی دارند: اشتعال سطح داغ یا پیلوت متناوب. در میان چندین خرابی مکانیکی، کنترل احتراق کوره ممکن است خراب باشد و باعث گرمای متناوب یا بدون گرما در خانه شما شود. برای یافتن راه حل، بررسی کنید چه زمانی در مورد مشکل گرمایش خود با کارشناسان تماس بگیرید.

نکته: اگر کوره جدیدتری دارید، ممکن است چراغ راهنما نداشته باشد. بلکه ممکن است از احتراق الکترونیکی استفاده کند. این سیستم های جدیدتر دارای یک سیستم شعله هستند تا مطمئن شوند که گاز بدون روشن بودن بخاری جریان ندارد.

3- فیلترهای کثیف یا گرفتگی فیلتر هوای گرفتگی یا کثیف می‌تواند جریان هوا را محدود کند و باعث می‌شود دستگاه سخت‌تر برای گردش هوایی که به کیفیت هوای داخل خانه آسیب می‌زند، کار کند. فیلترهای کثیف همچنین می توانند سوئیچ محدود را که فن را کنترل می کند، منفجر کنند. رفع این مشکل و متعاقباً افزایش عمر و کارایی دستگاه با تعویض ماهانه فیلتر هوا آسان است.

4- فقدان گردش خون و جریان هوا. جریان هوای خانه شما می تواند به دلیل خرابی و پیری موتورهای فن، تسمه ها، بلبرینگ ها و کانال های سیستم به خطر بیفتد. اگر این قطعات به طور منظم نگهداری یا تعمیر نشوند، سیستم گرمایشی ممکن است بیش از حد گرم شود.

5- پمپ حرارتی بیش از حد اگر پمپ حرارتی خانه شما دائماً کار می کند، این می تواند به دلیل محیط اطراف شما باشد. پمپ های حرارتی برای اقلیم هایی که به طور مداوم کمتر از 35 درجه فارنهایت هستند، بهترین طراحی شده اند. اگر آب و هوای خانه شما اینگونه نیست، اضافه کاری ممکن است به دلیل کوچک بودن تجهیزات و/یا کانال کشی، مبرد کم، و/یا معکوس یا شیرهای کمپرسور بد باشد. با یک حرفه ای تماس بگیرید

6- ترموستات معیوب چه یک ترموستات هوشمند یا سنتی داشته باشید، ممکن است هر چند وقت یکبار دچار مشکل شود. این می تواند شامل باتری کم یا نداشتن، تنظیمات نادرست استفاده شده، دما خوانده نشده، و ناتوانی در مطابقت با HVAC خانه شما باشد. همه این خرابی ها می توانند باعث ایجاد سطح پایین آسایش و سایر مشکلات گرمایشی شوند.

شاید مایل بخواهید با مشکلات رایج توالت فرنگی هم آشنا شوید.

7- کانال نشتی. این یک مشکل تقریبا نامرئی است، اما اگر حل نشود ممکن است برای صاحبان خانه هزینه زیادی داشته باشد. با راه رفتن در کنار کانال در اتاق زیر شیروانی و احساس دمیدن هوا، نشت را بررسی کنید. اگر نشتی پیدا کردید، آن را برای بهره وری انرژی بالاتر، حتی گرمایش، کیفیت بهتر هوای داخل خانه و محافظت از «پس‌درفت» مهر و موم کنید.

8- یک کوره کپک زده تجمع رطوبت نتیجه عایق ضعیف یا کانال کشی ناکافی است که محیط ایده آلی را برای رشد قالب ایجاد می کند. اگر بویی را حس کردید، یک متخصص را استخدام کنید تا در صورت لزوم سیستم تهویه مطبوع شما را تمیز کند.

9- بدون سوخت چه کوره گازی، برقی یا نفتی داشته باشید، سیستم برای کارکرد صحیح به سوخت نیاز دارد. اگر سوخت آن کم باشد یا اگر سوخت نتواند به طور موثر دستگاه را تغذیه کند، بخاری عملکرد مطلوبی نخواهد داشت. این می تواند باعث ایجاد هوای سرد، بو، بخار و مشکلات گرمایش بیشتر شود.

10 قبض انرژی بالا اگر پمپ حرارتی دارید، این امر رایج است. در حالی که قبض انرژی به طور طبیعی در ماه‌های سرد بیشتر است، یک جهش ناگهانی می‌تواند نتیجه مشکلات جزئی باشد، مانند قطع شدن قطع‌کننده در واحد بیرونی یا فیلتر هوای کثیف. همچنین ممکن است به دلیل مشکلات متوسط، مانند یخ زدگی واحد بیرونی یا نشت مبرد، یا عوارض شدید، مانند کمپرسور آسیب دیده باشد.