تعمیرات و سرویس کاری تجهیزات گرمایشی و سرمایشی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

خط فاضلاب یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم لوله‌کشی شما است، زیرا وظیفه انتقال فاضلاب انواع مختلف شما را به صورت ایمن و بهداشتی بر عهده دارد. با این حال، در حالی که ممکن است چیزی بیش از شبکه ای از لوله ها نباشد، از آسیب مصون نیستند. از آنجایی که آنها در زیر زمین دفن شده اند، ممکن است با فرسودگی ناشی از چیزهایی مانند جذب آب باران در زمین، گرمای خورشید، جابجایی خاک و موارد دیگر مواجه شوند. آنچه از این خطوط عبور می کند نیز اگر ماهیت خاصی ساینده یا خورنده داشته باشد می تواند آسیب جدی وارد کند. در هر صورت ممکن است به خدمات لوله بازکنی غرب تهران نیاز نداشته باشید.

اگر هنوز مشخص نیست، هیچ دلیل واحدی برای خرابی خط فاضلاب وجود ندارد، و مهم نیست که باید با مشکل خط فاضلاب دست و پنجه نرم کنید، بلکه موضوع «چه زمانی» است. اشتباه نکنید، این مسائل رایج نیستند، بنابراین ممکن است برای چندین دهه به طور همزمان هیچ مشکلی را مشاهده نکنید، اما زمانی که مشاهده کرد، باید بتوانید علائم را بشناسید و سریع آن را برطرف کنید.

برای کمک به شما در انجام بهتر این کار، در اینجا سه ​​مورد از رایج ترین مشکلات خط فاضلاب که ممکن است با آن مواجه شوید، به علاوه برخی از نشانه های هر یک از آنها و کارهایی که می توانید برای رفع آنها در سریع ترین زمان ممکن انجام دهید، آورده شده است.

پوسیدگی و خوردگی لوله

خوردگی لوله یکی از رایج ترین مشکلات خطوط فاضلاب است و به سادگی از واکنش فلز در خط فاضلاب شما با فاضلابی که از طریق آنها عبور می کند ناشی می شود. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این تقریباً به طور انحصاری مربوط به خطوط فاضلاب فلزی است، که در واقع به دلیل طول عمر و دوام بسیار رایج هستند.

چگونه متوجه می شوید که خوردگی لوله بر خط فاضلاب شما تأثیر می گذارد؟ بازرسی دوربین ساده ترین راه است. بازرسی های دوربین از خط فاضلاب به شما این امکان را می دهد که داخل خط فاضلاب خود را ببینید و نقاط ضعف احتمالی یا نقاطی را که ممکن است در آن نشتی ایجاد شده باشد، شناسایی کنید. ممکن است متوجه نباشید، اما ممکن است سال‌ها و سال‌های خدمت در ته لوله شما را از بین ببرد و شکاف جدی ایجاد کند که می‌تواند فاضلاب را به داخل ملک شما بریزد. ساده‌ترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که به سادگی از آنچه در توالت می‌ریزید آگاه باشید و هر کاری می‌توانید انجام دهید تا از شستشوی هر چیزی که شدیداً اسیدی است اجتناب کنید - اسیدها به شدت واکنش نشان می‌دهند و منجر به ساییدگی و پارگی سریع‌تر می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات رایج پکیج دیواری

تعویض لوله

جابجایی فونداسیون، فروچاله‌ها یا حتی مقدار زیاد آب باران می‌تواند باعث شود که بستری که لوله شما در زیر آن مدفون است، جابجا شود، سگک بزند، کمان کند یا به نوعی جابجا شود و این جابجایی می‌تواند باعث تغییر شکل خط فاضلاب شما شود. در برخی موارد، جابجایی فقط باعث تنظیم شیب می شود، اما در برخی دیگر ممکن است باعث ایجاد ترک یا نشتی در اتصالات یا اتصالات لوله شود که منجر به نشتی و نفوذ احتمالی به خطوط فاضلاب شما می شود. تعویض دنده همچنین می تواند باعث آسیب به شکل خم شدن در خطوط شما شود که از جریان طبیعی آب جلوگیری می کند. همچنین می تواند باعث ایجاد ترک، جدا شدن در مفاصل و موارد دیگر شود. و مسلماً بدترین بخش در مورد جابجایی: تقریباً هیچ کاری نمی توانید برای جلوگیری از آن انجام دهید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که هر چند سال یکبار خط فاضلاب خود را بازرسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ جابجایی عمده ای اتفاق نیفتاده است، و اگر اتفاق افتاده است، سریعا برای رفع آن اقدام کنید.

نفوذ ریشه درخت

نفوذ ریشه درختان یک مشکل بزرگ برای خطوط فاضلابی است که در نزدیکی درختان ساخته می شوند، به ویژه خطوط فاضلاب قدیمی و درختان مسن تر و مستقرتر با شبکه های ریشه بزرگتر. همانطور که درختان رشد می کنند، آنها به آب بیشتری نیاز دارند، و این بدان معناست که ریشه های آنها به گسترش ادامه می دهند تا به دنبال آب بیشتری باشند که بتوانند برای ادامه چرخه رشد جذب کنند. برای این ریشه های میکروسکوپی غیر معمول نیست که کوچکترین شکاف یا شکاف را در خطوط فاضلاب پیدا کنند که در آن حفر می کنند و آب پیدا می کنند. آب و سایر مواد مانند یک کاتالیزور عمل می‌کنند و باعث می‌شوند که ریشه حتی بزرگ‌تر شود تا جایی که در نهایت به طور کامل خط فاضلاب شما را مسدود کند و از هر زهکشی و توالت خانه شما پشتیبانی کند.

نفوذ ریشه درخت یکی از آن مسائلی است که به سرعت اتفاق نمی‌افتد، و اغلب شما به سادگی وسوسه می‌شوید که آن را به عنوان یک موضوع دیگر نادیده بگیرید. اکثر اوقات مردم متوجه نمی شوند که این اتفاق افتاده است تا زمانی که زهکشی آنها کاملاً متوقف شود و آنها خط فاضلاب خود را با یک دوربین فیلمبرداری بررسی کرده و آن را ببینند. مهم است که بدانید خطوط لوله کشی شما کجا گذاشته شده اند و اگر علائمی مبنی بر کند شدن زهکشی مشاهده کردید، در اسرع وقت خطوط لوله کشی خود را بررسی کنید.

چگونه می توان از مشکلات خط فاضلاب جلوگیری کرد

مشکلات مختلف دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند روی خط فاضلاب معمولی تأثیر بگذارد، به همین دلیل مهم است که در مورد بررسی علائم انسداد هوشیار و فعال باشید. برای جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، حداقل هر سه تا پنج سال یکبار سپتیک تانک خود را بازرسی کنید. این به یک متخصص با تجربه روتو روتر اجازه می دهد تا سیستم سپتیک شما را برای علائم شکستگی یا ترک به دقت بررسی کند. به طور معمول، این به ما امکان می دهد تا با یک سرویس تعمیر کوچک مشکل را اصلاح کنیم و می تواند به جلوگیری از تعویض پرهزینه کمک کند.

به سادگی تمیز کردن خط فاضلاب، یا تکمیل تعمیرات نقطه ای، معمولاً می تواند مشکل را برطرف کند. با این حال، اگر مشکل بیش از حد طولانی باشد، ممکن است تکنسین شما نیاز به جایگزینی پرهزینه داشته باشد. آنها به احتمال زیاد یک بازرسی دوربین را برای شناسایی منبع مشکل تکمیل می کنند و سپس می توانند گزینه های خدمات خود را به شما راهنمایی کنند.

آیا جایگزینی و تعویض لوله فاضلاب در دراز مدت مقرون به صرفه تر است؟

در برخی موارد، به جای تلاش برای تعمیر آن، صرفاً تعویض خط فاضلاب مقرون به صرفه تر است. اگر لوله های شما از مواد نامرغوب ساخته شده باشند، بیشتر در معرض نشت، آسیب و نفوذ ریشه هستند. این می تواند منجر به مشکلات جدی در آینده شود که هزینه آن بیشتر از جایگزینی اصلی خواهد بود. یک متخصص لوله کشی Roto-Rooter می تواند گزینه ها را با شما در میان بگذارد تا بتوانید آنچه را که برای نیازها و بودجه شما مناسب است انتخاب کنید.

  • ۰۱/۰۹/۱۳
  • رویا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی