تعمیرات و سرویس کاری تجهیزات گرمایشی و سرمایشی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

در برخی موارد، تقریباً هر صاحب خانه در جایی از خانه خود نشت می کند. اگر مدتی است که صاحب خانه شده اید، به احتمال زیاد با نشت خانه خود مواجه شده اید. مهم نیست که در کجا اتفاق می افتد، نشت آب یک آسیب ناامید کننده، ناخوشایند و اغلب جنبه منفی مالکیت خانه است. خوشبختانه، برخی از نشتی ها نیازی به مداخله حرفه ای ندارند و می توانند توسط هر کسی با ابزار مناسب و توجه به جزئیات تعمیر شوند. در برخی موارد هم نیاز هست با لوله بازکنی ستارخان تماس بگیرید.

اگر در حال حاضر با نشتی لوله پی وی سی در خانه خود سر و کار دارید، ما چند خبر خوب داریم: این نشتی ها یکی از ساده ترین نشتی ها هستند که بدون کمک متخصصان می توان آنها را برطرف کرد. آموزش تعمیر لوله پی وی سی نشتی فقط کمی زمان می برد، مواد ساده و کمی گریس زانویی.

برای کمک به شما در سفر خانه دار شدن، چند روش مختلف برای تعمیر لوله پی وی سی نشتی را به شما آموزش می دهیم، تفاوت لوله های پی وی سی با لوله های دیگر را توضیح می دهیم و به چند سوال متداول در مورد تعمیرات لوله پاسخ می دهیم. همه این موضوعات و موارد دیگر را در بخش های زیر پوشش خواهیم داد:

لوله پی وی سی چیست؟

لوله PVC نوعی لوله است که از پلیمر مصنوعی به نام پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده است. لوله های پی وی سی برای اهداف بسیار متنوعی استفاده می شوند. آنها کاربردهای الکتریکی، پزشکی و لوله کشی دارند و گاهی اوقات برای علامت گذاری استفاده می شوند. امروزه، بسیاری از سیستم‌های لوله، از جمله شبکه‌های آب و سیستم‌های آبیاری مزرعه، عمدتاً از لوله‌های PVC ساخته می‌شوند که به دلیل انعطاف‌پذیری، سهولت تعویض و سهولت در ساخت آن‌ها هستند.

در خانه ها، لوله های پی وی سی به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و گرما، اغلب برای انتقال آب استفاده می شوند. سطح صاف این لوله ها نیز جریان موثر آب را آسان می کند. بهتر از همه، این لوله ها فوق العاده بادوام و مقاوم در برابر تنش هستند و PVC را به جایگزینی مفید برای لوله های فلزی گران قیمت تبدیل می کند.

البته هیچ ماده ای کامل نیست و لوله پی وی سی ممکن است گاهی نشت کند. برخی از رایج ترین دلایل نشت لوله های PVC عبارتند از: نصب ضعیف، قرار گرفتن مکرر در معرض دمای انجماد و استفاده نادرست از چسب. در برخی موارد نادرتر، لوله‌های پی وی سی ممکن است شکسته شوند، اگرچه این امر در مورد لوله‌های آبپاش رایج‌تر است، که با حفاری در ملک شما در معرض شکستگی قرار دارند.

پیشنهاد مطالعه: سه مشکل رایج خط فاضلاب

روش های مختلف برای رفع نشتی لوله پی وی سی

هیچ دو لوله نشتی شبیه هم نیستند. بسته به علت و شدت نشت، شما می خواهید راه حل متفاوتی را به کار بگیرید. در اینجا چند روش مختلف برای تعمیر لوله پی وی سی نشتی وجود دارد:

  • نوار رزین فایبرگلاس: نوار رزین فایبر گلاس برای تعمیرات موقتی که هدف از آن کاهش آسیب است، به خوبی کار می کند. با استفاده از رزین فعال شده با آب که پس از اعمال روی لوله سخت می شود، نشت را کاهش می دهد. این روش برای نشتی‌های بسیار کوچک که فوری نیستند یا برای نشت‌هایی که نیاز به توجه حرفه‌ای دارند اما در آینده نزدیک قابل رفع نیستند، بهترین کار را دارد.
  • بتونه اپوکسی: بتونه اپوکسی اساساً سوراخ، ترک یا نشتی لوله را مسدود می کند تا سطح جدیدی ایجاد کند. عملکرد هر اپوکسی کمی متفاوت است، بنابراین حتماً دستورالعمل‌های خرید هر کدام را بخوانید. در بسیاری از موارد، هوای اپوکسی لوله پس از چند دقیقه پخته می شود و پس از آن می توانید با عبور آب از لوله، آب بندی را تست کنید.
  • نوار تعمیر سیلیکونی: نوار تعمیر سیلیکونی برای تعمیرات کوچک به خوبی کار می کند. از لاستیک برای آب بندی نشتی در لوله استفاده می کند. برای استفاده از آن، نوار تعمیری را محکم دور محل نشتی بپیچید و سپس لوله را آزمایش کنید. اگر نشتی ادامه داشت، از مقدار بیشتری استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که نوار در اطراف لوله محکم شده است.
  • گیره های شلنگ: گیره های شلنگ از فشرده سازی برای مراقبت از نشتی های کوچکتر استفاده می کنند. لاستیک را روی ناحیه آسیب دیده بمالید سپس گیره های شلنگ را روی لاستیک بچسبانید و به پایین ببندید. گیره های شلنگ فقط یک تعمیر موقت هستند و باید در زمانی که منتظر حضور متخصص و تعمیر نشتی هستید، استفاده شوند.
  • نوار ترکیدگی لوله: نوار ترکیدگی لوله نوعی نوار تعمیری سیلیکونی است که با اعمال فشار و ایجاد یک درزگیر هواگیر بین نوار و لوله، لوله ها را آب بندی می کند. در برخی موارد، می تواند یک تعمیر تقریباً دائمی باشد.
  • تعویض: اگر لوله پی وی سی آنقدر آسیب دیده است که قابل تعمیر نیست، ممکن است لازم باشد آن را با قسمت جدیدی از لوله تعویض کنید. خوشبختانه لوله پی وی سی ارزان است و در اکثر فروشگاه های سخت افزاری به راحتی یافت می شود. برای تعویض لوله پی وی سی شکسته، باید قسمت قدیمی را با اره برقی بریده و آب باقیمانده را بردارید. پس از خشک شدن، قطعه جدید لوله را در سوراخ قرار دهید و حلال پرایمر را به اتصالات جایگزین لوله جدید و بیرونی لوله موجود بمالید. در نهایت، چسب بزنید، لوله را وارد اتصالات جایگزین کنید و آن را به مدت 10 ثانیه محکم نگه دارید تا یک اتصال قوی ایجاد شود.

پیشنهاد مطالعه: مشکلات رایج پکیج دیواری

سوالات متداول در مورد نشتی لوله های PVC 

بهترین درزگیر برای نشتی لوله های پلاستیکی چیست؟

هر محلول درزگیر لوله مزایا و کاربردهای خاص خود را دارد. به طور کلی، ساده‌ترین و مؤثرترین درزگیر برای لوله‌های پلاستیکی نشتی، ترکیب لوله‌های مایع است، زیرا می‌توانند درزگیرهای هوادهی در اطراف نشتی ایجاد کنند. در برخی موارد، نوار تعمیر سیلیکونی ممکن است به همان اندازه موثر باشد، مشروط بر اینکه نشتی به اندازه کافی کوچک باشد.

رفع نشتی لوله چقدر طول می کشد؟

بسته به روشی که برای تعمیر لوله استفاده می کنید، تعمیر لوله پی وی سی که نشتی دارد می تواند چند دقیقه یا تا چند ساعت طول بکشد. راه حل هایی مانند نوار درزگیر معمولاً سریع ترین روش ها هستند، در حالی که جایگزینی کامل لوله احتمالاً بسیار طولانی تر خواهد بود.

هزینه تعمیر یک لوله نشتی چقدر باید باشد؟

مثل همیشه، شدت نشت بر هزینه تعمیر آن تأثیر می گذارد. اگر خودتان یک نشتی جزئی را برطرف می کنید، ممکن است کمتر از 10 دلار هزینه داشته باشید تا تمام مواد مورد نیازتان را تهیه کنید. نشتی‌های شدیدتر یا سخت‌تر می‌تواند به خدمات لوله‌کشی با هزینه بیش از 100 دلار نیاز داشته باشد.

آیا نوار فلکس می تواند لوله های نشتی را برطرف کند؟

آره. نوار فلکس برای ایجاد یک مهر و موم ضد آب در اطراف نشتی ها با استفاده از ترکیبی از چسب و فشار طراحی شده است. به خاطر داشته باشید که محلول های نوار لوله معمولاً موقتی در نظر گرفته می شوند و باید در اسرع وقت با یک محلول دائمی تر جایگزین شوند.

چه نوع نواری نشت آب را متوقف می کند؟

هم نوار رزین فایبرگلاس و هم نوار سیلیکونی تعمیر می توانند برای جلوگیری از نشت آب در لوله PVC استفاده شوند. این محلول‌های نواری به روش‌های کمی متفاوت عمل می‌کنند (همانطور که در بالا توضیح داده شد)، اما در نظر گرفته شده‌اند که موقتی باشند و باید به سرعت با یک محلول دائمی‌تر جایگزین شوند.

پیشنهاد مطالعه: روش های از بین بردن پشه توالت

 

  • ۰۱/۱۰/۱۱
  • رویا حسینی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی