تعمیرات و سرویس کاری تجهیزات گرمایشی و سرمایشی

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

وقتی توالت شما دچار گرفتگی می شود و تلمبه دستی ندارید، وقت آن است که خلاق شوید. در اینجا نحوه باز کردن گرفتگی توالت با استفاده از موادی که از قبل در کابینت خود دارید آورده شده است. البته می توانید از لوله بازکنی افسریه برای اینکار کمک بگیرید.

این هرگز یک موقعیت ایده آل نیست: یک سفر سریع به حمام و به دنبال آن یک بار شستشو و در نتیجه، با یک لوله فاضلاب مسدود شده یا - خیلی بدتر - یک توالت تقریباً پر از آب سروکار دارید. اگر خود را بدون پیستون می بینید یا اگر استفاده از پیستون کار نمی کند، قبل از استخدام لوله کش، گزینه های رفع گرفتگی خود را در نظر بگیرید. راه‌های مختلفی برای مراقبت از گرفتگی توالت یا گرفتگی توالت وجود دارد که بسیاری از آنها به چیزی بیش از وسایلی که قبلاً در کابینت‌های حمام یا آشپزخانه خود دارید نیاز ندارند. برای یادگیری نحوه رفع گرفتگی توالت (و حتماً از دستکش محافظ استفاده کنید) ادامه مطلب را بخوانید.

 

استفاده از آب گرم برای رفع گرفتگی توالت

هنگامی که متوجه گرفتگی نامطلوب شدید، بهترین راه حل این است که یک ظرف را با آب داغ پر کنید. آن را روی اجاق گاز گرم کنید یا از شیر آب استفاده کنید، اما اجازه ندهید آب به نقطه جوش برسد. آن را در لوله تخلیه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند تا ببینید گرفتگی آن شل می شود یا خیر. اگر ببینید که آب شروع به تخلیه می کند، متوجه خواهید شد که آیا تلاش شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر. سپس، یک یا دو سیفون به توالت بدهید. در بسیاری از موارد، آب گرم برای شکستن هر چیزی که باعث ایجاد پشتیبان می شود کافی است.

استفاده از مایع ظرفشویی برای رفع گرفتگی توالت

اگر می خواهید سرعت رفع گرفتگی را تا حدی بالا ببرید، مقداری صابون ظرفشویی را از آشپزخانه قرض بگیرید و مقدار زیادی از آن را در کاسه توالت فشار دهید، تقریباً 1/4 فنجان. اجازه دهید صابون به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند تا زمان کافی برای حرکت در زهکشی و رسیدن به گرفتگی داشته باشد. سپس آب داغ (باز هم نه آب جوش) را به کاسه اضافه کنید و کمی زمان دهید تا بماند. در بیشتر موارد، صابون ظرفشویی به عنوان روان کننده عمل می کند و گرفتگی در فاضلاب توالت را چرب می کند تا همه چیز دوباره حرکت کند.

 

استفاده از جوش شیرین و سرکه برای رفع گرفتگی توالت

وقت آن رسیده است که آنچه را که در علوم دبستان آموخته اید، کانالی کنید! اگر کاسه توالت شما از قبل تا لبه پر شده است، یا مقداری از آب را خالی کنید یا برای سرریز شدن کمی آماده باشید. در مرحله بعد، یک فنجان جوش شیرین و یک فنجان سرکه را در فاضلاب توالت بریزید. هنگامی که سرکه و جوش شیرین با هم ترکیب می شوند، واکنش شیمیایی طبیعی حباب ایجاد می کند و گرفتگی را از بین می برد. بعد از حدود سی دقیقه، مقداری آب داغ را پیگیری کنید و ببینید که آیا آب آن تخلیه می شود یا خیر. اگر این کار را کرد، شما خوب هستید. اگر نشد، یک بار دیگر این روند را تکرار کنید. شاید بخواهید با مشکلات رایج پکیج دیواری آشنا شوید.

 

استفاده از برس توالت برای رفع گرفتگی توالت

این ممکن است کمی ناخوشایند به نظر برسد، اما اگر واقعاً در تنگنا هستید و هیچ پیستونی در چشم نیست، یک برس توالت را بردارید و موها را به سمت زهکشی زاویه دهید. پمپاژ کردن چند بار بالا و پایین باید برای شل شدن وسایل کافی باشد تا گرفتگی در زمان کوتاهی پاک شود. 

 

استفاده از رخت آویز فلزی برای رفع گرفتگی توالت

اگر به یک فنر لوله بازکنی دسترسی ندارید، می توانید با استفاده از رخت آویز سیمی از کمد لباس خود را بسازید. به سادگی آویز را باز کنید تا به استثنای قلاب کاملاً صاف باشد. سپس، یک پارچه کوچک را دور قلاب بپیچید تا از هرگونه خراشیدگی یا آسیب به چینی جلوگیری کنید و در حالی که دستکش لاستیکی می‌پوشید، آویز را به آرامی به سمت پایین در زهکشی قرار دهید تا زمانی که گرفتگی پیدا کنید. وقتی آب شروع به تخلیه کرد، توالت را چند بار بشویید تا پاک شود.

استفاده از جاروبرقی تر و خشک برای رفع گرفتگی توالت

آخرین راه حل: یک جاروبرقی مرطوب/خشک را از فروشگاه سخت افزار محلی خود اجاره کنید- تکرار می کنیم، این کار را با جاروبرقی معمولی امتحان نکنید. ابتدا از آن برای تخلیه آب از کاسه استفاده کنید. سپس، شیلنگ را در یک پارچه کهنه بپیچید تا مهر و موم ایجاد شود، سپس جاروبرقی مرطوب/خشک را چند اینچ در پایین فاضلاب بچسبانید. هنگامی که جاروبرقی را روشن می کنید، باید گرفتگی را بمکد. باز هم، دستکش های لاستیکی را فراموش نکنید!

 

 

 

  • ۰۱/۰۶/۰۵
  • رویا حسینی

لوله بازکنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی